Jak troszczyć się o silnik? Doradzamy, co czynić by przedłużyć życie silnika w pojeździe

warsztat
Dzisiejsze silniki wraz z osprzętem tworzą układ naczyń powiązanych: feler jednego z elementów ciągnie za sobą błyskawiczne zużycie drugich. Jak troszczyć się o silnik w samochodzie? Nowy, nietypowy dźwięk może być z początku nieomalże niedostrzegalny, pojawia się jedynie chwilami bądź niknie pośród innych szumów, jakie w jeżdżącym aucie są całkowicie normalne. Z biegiem czasu grzechot wzmaga się i już wtedy wiemy: z motorem jest coś nie w porządku. Czy to realne, iż mamy w perspektywie koszt paru tys. zł, skoro samochód od nowości przejechał kilkadziesiąt tysięcy km, serwisowany jest w taki sposób, jak każe wytwórca, zadbane, a gwarancja skończyła się dopiero przed paroma miesiącami?

samochód
Autor: Real MazdaParts
Źródło: http://www.flickr.com
O ile jeszcze paręnaście lat wstecz poważne usterki silników pojawiające się po przejechaniu kilkudziesięciu tysięcy kilometrów były wyjątkowością, o tyle dziś są prawdziwą plagą. Trzeba zwrócić uwagę, że obecnie producenci licytują się na przebiegi, które możesz odbyć pomiędzy wymianami oleju. Masz wysilonego diesla, jeździsz intensywnie i na krótkich dystansach? Jeśli chcesz nim się cieszyć przez długi czas, a ze wskazań wyświetlacza wynika, że olej wymienia się co 30 000 kilometrów, skróć ten dystans Fabrykantom pojazdów zależy przede wszystkim na tym, ażeby wóz przejechał bez usterki przez okres gwarancyjny i jeszcze troszkę. Potem jego żywot – z punktu widzenia fabrykanta – traci na znaczeniu. Skutkiem tego między innymi absurdalnie długie odstępy serwisowe, które – w opinii wielu mechaników – przyczyniają się do podupadania silników. Olej zużyty nie jedynie ujemnie wpływa na oliwienie, lecz także z opóźnieniem i niewystarczająco napręża łańcuch rozrządu, a to w dalszej kolejności może spowodować przeskok łańcucha. Nie wahaj się przeto właściwie wcześnie wbić w przeglądarkę wyrażenie: serwisy samochodowe w Krakowie. Więcej informacji na witrynie www.serwis.biz.pl.

Czego nie kocha napęd? Kierowcy, jacy tuż po skończeniu gwarancji zgłaszają się do serwisu, uskarżając się na grzechocący napęd rozrządu oraz inne felery, których trudno się spodziewać w nieletnich wozach, częstokroć pokonują swoimi autami nieduże dystanse. Tymczasem napędy zużywają się najszybciej, jeśli uruchamiane są często i na krótki okres, kiedy nie mogą uzyskać temperatury roboczej. Każde uruchomienie zimnego silnika znaczy, iż przez ułamek sekundy nie jest on smarowany, zaś układy sterowane ciśnieniem oleju potrzebują sekundy, aby zacząć pracować prawidłowo. Motory nie lubią również długotrwałej jazdy z maksymalną szybkością, na zbyt niskich bądź nazbyt dużych obrotach.